Maaike & Sebastiaan op reis!

Het backpacken is begonnen & Great Barrier Reef

Hallo allemaal,

Allereerst, wat leuk om al jullie reacties te lezen! Tot nu toe kunnen we veel plaatsen omdat internet hier vrij goed toegankelijk is en we in het hostel (waar we vanavond voor het laatst zijn) elke dag 30min gratis mogen internetten per persoon.

Zoals de titel al zegt, het backpacken is voor ons nu echt begonnen! Gisteren hebben we voor het eerst op een zogenaamde ‘Dorm' geslapen, dit betekent dat je een kamer deelt met andere personen. In ons geval is het een 6 persoonskamer (3 stapelbedden) en op het moment zijn we met zijn 5-en (1 fransoos, 2 denen en wij). We denken dat dit een vrij ‘luxe' hostel is omdat elke kamer zijn eigen douche, toilet, aanrecht en koelkast/vriezer heeft. Daarnaast zit er airco in maar dat is hier noodzaak! Ook is dit hostel (Northern Greenhouse) één van de beste in de omgeving, dat is ook te zien aan de verschillende prijzen die het gewonnen heeft.

Toen we hier aankwamen was het wel even spannend, het was allemaal nieuw! Hoe werkt zus, hoe werkt zo? Wie/wat tref je aan op de kamer? Hoe gaat het met slapen? Etc. Tot nu toe gaat het prima. Er hangt een ontspannen sfeer (zowel in de kamer als in het hele hostel), niks moet en (bijna) alles mag. Gisteren hebben gebarbecued bij de Lagoon (groot openbaar zwembad aan de boulevard, zie foto's). We hadden al het één-en-ander gelezen over dat er overal BBQ's zouden zijn. In dit geval kon je er BBQ-en op vastgestelde tijden en was het nog gratis ook! Ook hier was de sfeer weer super, van families tot backpackers (o.a. wij) tot chinezen en van verse friet en vlees tot twee burgers tot pannen met vooraf bereid voedsel (kunnen het niet anders omschrijven

Wink
) en een frituurpan. Al met al een leuke ervaring! Vandaag voor het eerst gekookt in het hostel. In elk hostel is een openbare keuken waar alles staat om zelf te kunnen koken. Was ook weer een leuke ervaring. Eerst staat iedereen zijn/haar eigen prakje(s) te maken om deze vervolgens op te eten aan lange schoolkampstijl tafels en bankjes.

Vandaag hebben we ook de boot-trip gemaakt naar/bij het Great Barrier Reef. Bij deze tour zat ook een duik en snorkelen. Helaas voor jullie, maar het valt echt niet in woorden uit te drukken hoe waanzinnig dit was. Het water was kraakhelder en je kon vanaf de boot al het koraal en de vissen zien. We kregen eerst de gebruikelijke instructies en mochten vervolgens zelfstandig gaan snorkelen, een zeer indrukwekkende beleving. Het koraal en de vissen zijn zo kleurrijk en er zijn zoveel verschillende, daarnaast kon je echt super dichtbij komen. Bij het laatste rif moest je zelfs horizontaal aan het water blijven omdat je anders het koraal raakte en daarmee beschadigde. Het duiken was ook weer super, dat is altijd weer bijzonder (al deed het snorkelen er zeker niet voor onder!). We hebben wat foto's geplaatst om jullie enigszins een idee te geven (onderwater foto's zijn vanuit een semi-onderzeeboot en de ruiten waren nogal vies waardoor het heel troebel en flets lijkt, dit was totaal niet zo maar het geeft wel idee). Die van die grote vis (Wally genaamd) is niet van onszelf maar wij hebben o.a. deze ook gezien en er mee gezwommen. Ze komen echt zo dichtbij! Maaike kon zich eerst niet meer voorstellen dat ze vroeger zo bang was voor vissen maar toen ze tussen een school vissen het water in moest om voor de zoveelste keer te gaan snorkelen was ze toch niet zo relaxt. Eenmaal in het water vond ze het weer super, het gaat (blijkbaar) meer om het idee. Voor de liefhebbers/filmkijkers: we hebben ook de beroemde clownfish gezien, beter bekent als Nemo van de film Finding Nemo. Naast het vele snorkelen en het duiken hebben we ook super genoten van de boot-trip, met dit weer is dat totaal geen straf!

Zo, dat was het dan weer voor vandaag

Laughing

Liefs,
Maaike en Bas

P.S. Om misverstanden te voorkomen, het is voor ons best duur om vanaf hier te smsen. Een SMS ontvangen kost voor ons niets (zowel op het Australische nummers als onze eigen nummers, bij voorkeur die van Maaike). Wel raden wij jullie aan om niet (terug) te smsen naar het Australische nummer, dat is voor jullie duur. Als je iets wilt terug sturen dan gewoon naar het Nederlandse nummer van Maaike (dus ook niet beantwoorden!).

Esther

En ja hoor...mevrouw Stegeman heeft weer als eerste het verhaal gelezen.
Heb ook nix beters te doen dan jullie website in de gaten houden;)
Wat gaaf om te lezen! Kan het me idd niet voorstellen die duik/snorkel ervaring!
Is het allemaal wel goed gegaan met de zuurstoffles;)haha!

Haha en wat hebben jullie gekookt dan???Ben echt benieuwd hoe het is daar! Ben zooooo jaloers op jullie. Maar ik lees dat jullie je kostelijk vermaken!

Ik ga de foto's even bekijken :D
Heb alleen nog geen mail dat ze er op staan;)
Oehh nog maar 2dagen en dan is Maaike jarig:PVoor jullie ondertussen is de dag alweer bijna voorbij:P bij wijze van dan;)

Liefs Esther

lien

Dag dag,

Wat hebben jullie weer leuke en mooie dingen beleefd en wat is die ene vis groot!!! kan mij goed voorstellen dat Maaike dat eng vond hoor!
Ziet niet verkeerd uit zo aan het zwembad met de barbeque.
Hoe is het om al die mensen te ontmoeten? Zijn er leuke/bijzondere ontmoetingen bij?
Vanuit hier geen spannend nieuws....grewoon werken, de paarden en de winter....
Wel bijna Sinterklaas.

Liefs en een dikke knuf,

lien

Sanne

Super mooi verhaal! Echt leuk om alles te lezen zo:D , ik zit me al helemaal in te beelden hoe t daar allemaal is! Maar ja is denk ik idd niet dat, dat ook maar iets in de buurt komt van de werkelijkheid! Ook apart idee dat jullie liggen nou te slapen (als t goed is:P) ..

Nog wel een nieuwtje: vannacht heeft het voor het eerst gevroren hier! Jaloers;)? Vast niet he:P

X

Trees

Oh ja wat leuk om te lezen :D Ik begin toch wel een tikkeltje jaloers te raken ;) Het is ook raar dat hier de 'normale' gang van zaken gewoon doorgaat, terwijl jullie allemaal nieuwe ervaringen opdoen!

Maar goed. Jullie hebben het dubbeldikdwars verdiend natuurlijk :D Héél veel plezier en geniet van het zonnetje!!

Liefs

Riana

Ja, dat is genieten he, dat snorkelen. Ik heb dat zelf ook gedaan in Indonesië en was er ook helemaal weg van. Hoe ging dat duiken, moest je dan ook met zo'n zuurstoffles op je rug? Dat lijkt me best wel eng.
Liefs, oma

Lien en Ben en Heleen

Lang zal ze leven, lang zal zij leven....
Jullie liggen nu nog heerlijk te slapen, bij ons is het nu nog 3 december maar bij jullie al de 4d!
Lieve maaike, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Geniet er maar van op deze bijzondere plek. Morgenavond zullen we op je proosten.

dikke knuffel,

lien, ben en heleen

ps Bas, jij natuurlijk ook gefeliciteerd!

Riana

Wat heerlijk om al jullie belevenissen te lezen. Voelt of ik zelf ook een beetje in Australië ben. Zo te horen lijkt het niet zo moeilijk om op jezelf daar rond te reizen.
Misschien kunnen jullie tips me nog eens van dienst zijn. Hier is het nog steeds pet-weer. Liefs, oma