Maaike & Sebastiaan op reis!

Kennismaking met Australië.

'Hi guys', 'What's hanging on?', 'Thanks mate', 'This way darling', 'What's up?', 'No worries'

Een paar typisch Australische uitspraken die wij al meerdere keren te horen hebben gekregen! Tot nu kloppen alle dingen die je over Australië hoort, het is echt heel relaxt en laidback en dat stralen de mensen uit. Het weer is super; blauwe lucht, rond de 30 graden en een licht briesje. Genieten!

De vlucht verliep voorspoedig en ging (gevoelsmatig) veel sneller dan we hadden verwacht. Het uitzicht bij de laatste vlucht (Sydney - Cairns) was waanzinnig! Om jullie een beetje een idee te geven, het ging van blauwe zee tot woestijn en van jungle en bergen tot het Great Barrier Reef. Toen we aankwamen viel het mee hoe kapot we waren, dus zijn we (na een frisse duik in het zwembad) Cairns in gegaan. Daar hebben we de boel verkend en eind van de middag een broodje (Subway!) gehaald en die lekker in het park aan de zee op gegeten (zie foto's). 's Avonds begon de vermoeidheid echt goed toe te slaan! Zeker nadat we als eigenwijze Hollanders hadden besloten ‘lekker' terug te lopen, dit bleek ruim 30min te zijn en dat is best pittig met deze temperaturen! Eenmaal terug in ons hostel (Bohemia Cairns Resort) waren we helemaal kapot en besloten we om ‘even' in bed te gaan liggen. Het resultaat was dat we 10 minuten later lagen te slapen, hoezo jetlag? Vervolgens werden we natuurlijk weer vroeg wakker (+/- 5.30u), wat doen backpackers dan? Een lonely planet lezen natuurlijk om te oriënteren en zo de goedkoopste/beste keuzes te maken.

Bij onze boeking stond vermeld dat er een ontbijt bij de prijs in zit. Dit klopt. Daar is ook alles mee gezegd. Ter illustratie: een tafel met een broodrooster, brood, jam, melk en je eigen thee/koffie maken. Je hoort ons niet klagen, ontbijt is ontbijt. Daarnaast is en blijft het een hostel en geen hotel!

Met een gevulde maag gingen we vervolgens om 9u met het busje naar het centrum van Cairns. We hadden al wat uitgezocht over wat we willen/kunnen doen (in het hostel zit ook een informatie-/boekingsbureautje). Met die info zijn we op pad gegaan, de conclusie is dat we (waarschijnlijk) één dag met een boot mee om te snorkelen, duiken en chillen. Ook willen we een tweedaagse tour doen door het regenwoud (Cape Tribulation, hier gaat het regenwoud over in zee). Dit wordt dus nog een actieve maar erg leuke week, wordt vervolgd! Cairns zelf valt ons een beetje tegen, er is geen strand (dichtbij) en de zee is niet echt zwembaar (zie foto's). Daarnaast is het super toeristisch vanwege alle dingen die je hier in de omgeving kunt doen. Als wij onze uitstapjes hebben gemaakt zullen we waarschijnlijk snel doorreizen naar een andere plek.

Het blijft een raar idee dat het bij jullie nu zo'n 5.30u 's nachts is en bij ons al 14.30u en heel warm, iets waar we ons over blijven verbazen. Iets anders vreemds vinden we alle kerstspullen in de winkels en merry christmas-bordjes bij ingangen e.d., wij hebben zo'n ander idee bij kerst!

We willen degene bedanken die hebben meegewerkt aan de powerpoint, die is echt super en wat een leuke verrassing! We zullen hem zeker vaker bekijken!

'Bye', 'See ya', 'No worries',

Liefs en groetjes,
Maaike en Sebas

Lien en Ben

Hey!

Goed weer wat van jullie te horen! We zijn nu een uurtje wakker en hebben net de paarden gedaan en ontbeten.
Wat heerlijk zeg, lekker in je korte broek en in de zon aan zee!
Konden jullie je stempelkaart nog gebruiken met je broodje subway?
Heel veel plezier en een dikke knuffel,

lien en Ben

Riana van Roy

Lieve M&B,
Fijn te horen dat jullie heelhuids in Cairns aangekomen zijn en dat de reis jullie mee viel. Leuk dat er zoveel vanuit Cairns te doen is. En wat een lekker temperatuurtje zeg! Ik ga nu ontbijten.
Voor het eerst sinds dagen is het nu hier droog.
Dikke kus,oma

Sanne

Super leuk verhaal!! Vind t helemaal geweldig om dit allemaal te lezen:D! Hebben jullie al plannen voor vrijdag (maaike dr verjaardag:D?)

Sanne

Ooh, wat geweldig om te lezen allemaal! Fijn dat jullie reis meeviel en dat jullie goed zijn aangekomen. Jullie zijn nog maar zo kort weg, maar hebben zo te lezen al super veel gezien! Lijkt me echt heel bijzonder om de overgang te zien in de natuur zoals jullie het beschrijven. Alles in 1, mooi joh! :-D Als ik jullie foto's nu zie zou ik graag willen ruilen. Hier heeft het licht gevroren namelijk! Gaan jullie nog duiken bij het Great Berrier Reef? Veel plezier met snorkelen en de tour door het regenwoud! Tot snel ;-)

Kus, Sanne

Heleen

Hey mates!

Wat goed om weer van jullie te horen, en nog beter om te horen hoe lekker het daar is! Wat een heerlijk weer hebben jullie daar ook. Hier is het maar rond de 5 graden vandaag! Jullie plannen klinken ook erg leuk, ik ben benieuwd hoe het allemaal was.
Zag gister trouwens nog een programma over Australie, en drugssmokkel etc. op vliegvelden. Daar hebben jullie gelukkig geen last van gehad;)
Oh en Maaike, mistery popstar paars was Charlotte ten Brink, de dochter van Robert ten Brink dus haha.

Ik moet nu snel op mn fietsje naar school! Hopelijk horen we snel weer van jullie.

Kus, Heleen

Esther

Maaike& Sebastiaan!
Wat leuk om de foto's te zien en nu al verhalen van jullie te lezen.Jullie houden het allemaal goed bij;) Moet je ook blijven doen hea;)
Ben jaloers hoor...lekker in de korte broek en alles!

De zon schijnt hier nu ook! En achter de ramen is het ook wel redelijk warm met ietwat dikkere kleren aan;)

Ook wel fijn dat de vermoeidheid in het begin wel meeviel.Maar als je dan 30min moet gan terug lopen begrijp ik dat het erg vermoeiend is na zo'n lange reis!
Maar het ziet er allemaal helemaal super uit en aan het verhaal te lezen gaan jullie mooie tijd tegemoet!

Fijn dat de powerpoint zo verrassend was;) Wel vaak lezen.En al geslapen in ons mooie nachthemd?

Xx Esther

Trees

Wat leuk om te lezen :D Fijn dat jullie het goed hebben daar!! En de powerpoint daar zitten ook heel wat uurtjes lachen in, haha! Het maken was zeker net zo leuk als het ontvangen denk ik ;)

Geniet van het zonnetje! Als het goed is krijgen we hier deze week de eerste vorst. En vergeet ons typisch Hollandse Sinterklaas niet hè ;)

Liefs!!